Aktiv dag

Ja, idag är det en fullspäckad dag. Det började med Tävlingslydnad kl 09.00 imorse. Det gick sådär idag. Många detaljer som ska stämma och det gjorde det inte riktigt. Men det är det man ska lära sig ju.

När jag kom hem till sommarstugan var alla i full gång med städning. Jag gömde mig lite och gjorde två armband. Ett fint och ett fult.
Sen kom våra släktingar från Florida och då skulle vi ut på vandring med dem. Mamma sa att vi skulle gå ca en timme. Men det tog 2,5 timmar. Lång vandring med vovvarna. Selma hängde med med bra tempo hela tiden. Dixie också såklart.
Man går genom kohagar och Dixie som aldrig sett kor är inte det minsta rädd för dem. Hon struntar totalt i att det står 40 kor en meter från henne. Selma är rädd så hon skakar.

Vi tränade lite vattenapportering med Dixan också. Hon är såå duktig på det. men det är ju klart, det är ju det hon är avlad för.

Nu är jag trött och mina kära vovvar. Men jag hör att det skriks från köket att jag ska komma och hjälpa till med maten till gästerna ikväll. Phu, ingeng rast och ingen ro.




Förresten, om ni ska hyra nån film någon dag så kan jag rekommendera "Harrys döttrar"
Jag såg den igår och jag hade hjärtklappningar hela filmen. Så bra med svensk film!


Alla flyttar från stugan imorgon. Nu ska jag bo hemma i min lägenhet igen. Ska bli ganska skönt. Det är jobbigt efter ett tag att bo med föräldrar när man är van att inte göra det.


hejdå

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej vännen! Du har fullt upp som vanligt ser jag! Det verkar ju gå bra för er!

Här e det nästan katastrof! Nala är jätte rädd om nätterna för jag vet inte vad. JAg tror att hon hör smällar och så springer hon ut i vardagsrummet och ligger där ett BRA tag innan hon vågar sig in i sovrummet igen. Vi vet inte vad vi ska göra snart. det verkar bara bli värre och värre. Vi låtsas som det regnar men det hjälper inte.



Jag vill gärna ses nån dag men det verkar som om du e så himla upptagen. Saknar dig. Kramz!

2008-08-19 @ 09:20:27
URL: http://www.alexandrassnofs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0