Nervös

Idag är jag nervös. Det är inte ofta....
jag ska prata om klickerträning i tre timmar för en ny kursgrupp plus några till.

Det är svårt att planera i tid. Jag vet inte hur lång tid det kommer ta. Men jag brukar ha ett späckat schema. ingen rast på mina kurser, där är det 100 % effektiv tid.

Fast någon liten paus bör jag nog lägga in om de ska överleva.
Jag vet att det är jobbigt att lära sig om klicker. Det är enkelt att använda, men svårt att lära sig om hela vetenskapen.

Min plutt Dixie är fruktansvärt jobbig. Idag när vi var ute i trädgården sprang hon runt och skällde på mig hela tiden non stop. Tar man det minsta lilla steget mot henne så sticker hon. Vänder man ryggen till kommer hon och ställer sig en meter ifrån och skäller.

Jag tänkte att vi skulle träna att markera spårpinne, men det gick ju inte så bra. Hon ville inte träna, bara busa. Hon har varit uppe på bordet idag också, det har hon aldrig varit innan, hon har vält ut alla papperskorgar och rotat i alla tänkbara väskor för att sno sånt hon inte får.
Men det är bara och ta ett djupt andetag och tänka och hoppas att unghunden snart blir vuxen!

Tilda och Selma har tränat in ett freestyle program. Det såg hyfsat ut, vissa stunder var det riktigt bra.

Jag ska också försöka mig på det, men har ingen riktigt bra lösning än. Hittar inga bra rörelser som passar in i min låt.
De rörelser som jag får upp i huvudet har vi inte lärt oss än, så det blir svårt.


Nu ska jag gå och vara lite mer nervös innan jag ska åka!


mmm  Hejdå

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hörde att det gick bra, att du fick positiv respons ifrån deltagarna, kul! Och Dixie-Stjärnan är för charmig tycker jag!

2008-08-15 @ 18:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0