En HELT ny hund...

....har Dixie blivit. Det måste vara mycket hormoner eller ny mognadsprocess just nu, för denna hund som jag har nu har jag inte haft innan. Hon vill absolut inte äta, det har hon alltid varit dålig på, men nu är det helt omöjligt att få i henne något.
Hon är inte sitt lugna vanliga jag, utan har svårt att koppla av, reagerar på ljud, lyssnar inte på inkallningen som hon har varit så himla duktig på. Gnäller efter mig när någon passar henne, Är hel vild och har börjat dra i kopplet igen.

Jag har funderat på om hon är sjuk, men fick råd av veterinär att avvakta, hon är ju hur pigg som helst.

Jag har inga krav på henne nu, och när denna period lägger sig så ska jag börja om från början, kravlöst och sedan ta steg för steg.
Hoppas det går fort över, jag vill ha min vanliga gullegris tillbaka =)

Kommentarer
Postat av: Patrick (HAHA)

Halloj! Hoppas att allt ordnar sig med Dixie. Själv tycker jag att Nala varit ovanligt lugn denna vecka! Jag vill gå lösträningskurs!!!!! Hur blir det på söndag? Du kan väl ringa eller messa? Är ledig hela helgen innan en 6 dagars arbetsvecka ligger framför mig. Vill höra allt om Tomelilla! Kramz!

2008-12-05 @ 19:25:01
URL: http://www.alexandrassnofs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0