Nu har vi haft lite jul

Så skönt det har varit med lite ledighet.
Men så fort julen är slut så vill jag bara att det ska bli vår direkt. Jag hatar januari, den är så lång och trist och inget roligt händer.

Idag har vi varit och tränat sök i skummeslöv. Dixie har en enorm fart rakt ut och hon hittade även figgar 50 meter ut idag. Men hon har lite för bråttom därifrån. Hon tycker mer om att springa än att få godis, men vi har lite planer på hur det ska lösa sig.
Sen hade vi fika hos Karin som äger Dixies bror Aramis och dem lekte. Även flatten Tilde var med. Dixie sprang mest och ville bli jagad, men jag tror snart de andra tröttnar på att jaga henne. Inte många hinner ifatt.

Sen hade jag en så trött hund när jag kom hem. I vanliga fall springer hon in i huset när vi kommer hem, men idag satte hon sig direkt i hallen och satt där några minuter. Hon orkade knappt in. Nu ligger hon här som vanligt vid mina fötter.
Lille gullegrisen.

Min moster och hennes familj ska köpa en bichon frisé valp i maj och de lånar nu Selma för att öva sig. Selma älskar att vara där, så det gör henne inget.

Imorgon ska jag jobba med Franky. Vi ska städa på jobbet. Skitjobb, men roligare när man är två.


hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0