Sista veckan innan jullov

Gud vad det ska bli skönt att vila lite. Jag känner mig så trött.

Dixie är inne i en ny fas igen. Hon äter igen och är inte lika vild. Men hon har också blivit extremt kelig. Det ska mysas och pussas och krypa innanför tröjan hela tiden. Men det är skönare i denna fasen i alla fall.

Ikväll är det lydnadsträning. Hoppas det går bra. Men förra gången gick det kanon, hon ansträngde sig till max för att göra rätt så jag blev tvungen att le åt hennes tappra försök.

Jag längtar tills löshundskursen som börjar i januari. Hoppas det kommer funka efter det, bara vi får träna.

I helgen så hade vi både Selma och Dixie här. Och för första gången så låg dem ihop. Det har Selma aldrig tillåtit innan, men nu gick det. Selma har gjort sådana framsteg i sitt psyke till stora svarta hundar. Hon leker med Dixie, hon låter Dixie gå över henne, äta och dricka ur hennes skålar, leka med hennes saker, och ligga i hennes soffa. det enda som Selma håller helig är vår säng. Första dagen Dixie kom till oss så gick Selma upp och kissade ner varenda hörn av vår säng, och den markeringen kvarstår än. =) hehe

Nu måste jag gå ner till tvätten. hejsvej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0