Dixies träning

Ibland är det så frustrerande när det inte går som man vill.
Jag tyckte det blev bakslag idag. Jag vet inte om vi kommer något frammåt.

Dixie började med att springa och skälla på mig på planen. Hm??????
Sen tränade vi lite ingångar och fot. Gick sådär, stundvis bra och andra stunder mindre bra.
Jag kom på en bra avståndsbelöning som jag tyckte fungerade.

inkallningen var den som idag var kanon. Precis som jag vill ha den. Hon satt fint kvar, kom sedan i en rasande fart och satte sig rakt och snyggt vid sidan.

Läggande var 4 lyckade och en misslyckad.

Sen var det lite freestyle, gick ganska bra. Hoppet är högt, men hon hoppar lite för nära så hon nästan hoppar in i mig. Men det vet jag hur jag ska lösa.

Men det värsta var när vi hade liten platsläggning så reste Dixie sig. Det har ALDRIG ALDRIG hänt!
Jag gick tillbaka och la om henne, men elt pötsligt flyger hon upp och springer rundor.
Här var det stora bakslaget. Nu får vi börja om igen. Känns aldrig som vi kommer få det momentet färdigt.
Inte fotgåendet heller. Där har vi så otroligt långt kvar innan det är perfekt. Hon behöver bättre position och inte tappa fokus.
Jag tror jag ska göra som jag brukar när det är något som krånglar. Jag struntar i att träna det. Det brukar gå bättre då.
Det andra känns som om det kan lösa sig.

Jag skulle behöva gå kurs i löshundträning. Jag känener att vi aldrig har tillfälle att träna det på riktigt. Hon ska kunna passera hundar lös och kunna göra det jag vill lös, även om andra hundar närvarar.

Nä, nu känns inget kul. Vi stampar på samma ställe hela tiden. Kommer inte vidare.


hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0