Poletten har trillat ner

Nu äntligen börjar min klickerkanin att förstå sambandet mellan beteende och den sekundära förstärkaren.

Idag har vi tränat targetpinne och att välta en kartong. Det gick riktigt bra.
Dixie sitter bakom och tittar när vi tränar. Hon är jätte duktig och helt tyst. Men när vi hade tränat klart så gick jag tillbaka till jobbet och när jag sedan kom tillbaka så var Dixie i full fart med att tugga sönder kaninens targetpinne. Den skulle inte få finnas.

Selma har idag också tränat att byta signal på ett beteendet. Vad lätt det gick. Vi bytte "runt" till "snurra" och det förstod hon nästa direkt. Duktig Selma.

Dixie har tränat början på vårt freestyleprogram. Det är helt nytt och då är det genast mycket roligare. Hon gillade ju utmaningar, så alla nya saker är kul.
Ibland är det precis som om hon suckar och tänker:
"Inte den här övningen, den har jag ju gjort 1000 gånger"
När det är något nytt så är hon verkligen alert.

Det går inte så bra med mitt jobbande idag. Djurträningen tar för mycket av min tid.

just det. hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0