Tomelilla helg

Imorgon åker vi till Tomelilla för näst sista träffen på klickerinstruktörsutbildningen.
Ska bli lite spännande och se vad vi ska göra denna gång.

Idag är Dixie rädd för allting. Otroligt ljudkänslig. Men igår var vi precis på samma ställe och precis samma ljud och hon brydde sig inte det minsta.
Hon reagerade till och med på skott. Det har hon aldrig gjort. Hon blev ju inte jätte rädd, men ändå en reaktion.
Ja, som sagt, nya sidor får man se varje dag. Hon är fortfarande i sin skendräktighet så jag vet ju inte riktigt om hon är som vanligt.

Ofta känner jag mig vilsen i min träning. Idag till exempel. Jag tror jag behöver gå mer kurser för egen del om jag ska komma någon vart.
Jag behöver en inkallningskurs med störningar
Jag behöver en löshundskurs med störningar
Och så behöver jag gå mer freestylekurser mer tävlingsinriktat.
Var finns sånna kurser?

Idag tränade vi lite freestyle. Hon gillar allt det nya, men tappar motivationen på de övningar hon redan kan.

Till våren ska jag och Dixie gå kurser för min skull. Man får inte fastna i gammalt, måste leta ny inspiration för min egen del. Nya idéer behövs. Andras ögon på min träning.
Det börjar ju i januari med en lydnadshelg.

Vi ska nog också börja på allvar med agility, men jag vill ha en röntgad hund först. Jo, nu har jag bestämt att till våren blir det agility. Jag vet att med lite träning, kan hon bli superduktig. Hon är otroligt snabb och älskar hoppa.
Jag tror som vanligt att det är jag som får problem med att hålla rätt på mina ben. haha.
Nu riktigt längtar jag till att börja. Det enda jag är rädd för är skadorna som kan uppstå i agility. Men man kan inte gå och vara rädd för allt som kan hända, hur kul blir livet då?

Nu ska jag ut på nätet och söka freestylekurs.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej på dig. Det var jättekul på kursen i torsdes. HAr tränat med Nala med target plattan. Det går sådär... Hoppas att det är kul i Tomelilla. Du kommer ihåg att jag inte kommer på torsdag? Kan du ta med pappren på söndag till mig när vi ska spåra? Så missar jag inte så mycket. Älskar tränings schemat du gav oss. Verkligen en hjälp. Fattar lite mer av stimuluskontrollen nu när jag läst den själv. Hörs snart! KRamz!

2008-11-30 @ 12:09:47
URL: http://www.alexandrassnofs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0