BIS 2:a!!!!!

Ja, det är ofattbart. Igår var jag och Dixie på utställning i Burlöv.
Efter lång väntan var det vår tur i ringen. Det började med BIR+HP. Alltså går man vidare och tävlar mot andra BIR hundar i sin grupp.
Vi tvekade lite om vi skulle stanna kvar, men det var härligt väder och vi hade inget bättre för oss, så det gjorde vi.
Och när vi på sen eftermiddag ställde upp i gruppfinalen så var det spännande.
En efter en plockades ur tävlingen, men vi var kvar. Dixie stod fint och stilla och springer utmärkt.
Till sist såg jag att det bara var vi och den spanska vattenhunden kvar och den kunde verkligen visa upp sig snyggt. Vi fick springa ett varv till och då placerade dem oss som BIG 1. WOW!
Bara det var helt ofattbart. Jag var så himla glad, jag trodde aldrig att det skulle hända.
Nåja, vi var alltså fortfarande med i tävlingen för att tävla om Best In Show (BIS).
Vi tävlade bland annat mot Långhårig collie, tax, dalmatiner, bullmastiff,shiba, borzoi, chines m.f.  (minns inte fler)

Dags för uppställning och sedan varvet. Den ena domaren gick nu fram till alla hundarna och pillade dem vid munnen. Dixie rörde sig inte ur fläcken.
Man är så koncentrerad på sin hund så man knappt hinner se sig om, men jag tittade upp och då såg jag att det bara var fyra hundar kvar. Vi skulle få en BIS-placering. Sen sorterades det ut och det vara bara vi och bullmastiffen kvar. Vi fick springa ett varv till och Dixie sprang jätte fint.
Och vi hamnade på andra plats i finalen. Domaren kommentar var att hon så ung, så hon måste växa till sig lite, men att hon var HELT underbar!
Och jag är så nöjd och lycklig så jag visste inte var jag skulle ta vägen.

Jag ringde mamma och pappa som är i Prag, men pappa förstår ju inte hur stort det är eller om det är bra eller dåligt.

Vi fick två stora rosetter, två väskor, en stor hundmatsäck, en kruka, någon liten designad metallgrej, lite annat krimskrams och ett STORT hundben.

Jag är så glad över min hund!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kanske dags för pappa att lära sig lite om utställningar :-) Grattis!!!!

2008-09-10 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0