Inte bra med parkettgolv

Jag har blivit sjuk igen. Åh, så jobbigt det är. Förkyld, Hes, och en torrhosta som är mycket irriterande.
Har haft lite feber några dagar också, men inte idag.
Jag kan i alla fall inte vara ute några längre stunder, då är det sveda i hals och så börjar hostan.

Så jag tänkte träna inomhus med Dixie. Jag hade bestämt att träna fotgående. Men det gick inte alls bra, för Dixie tycker det är för halt på parkettgolvet för att hålla positionen. Så det blev inget bra.
Jag har mattor också, så det fick bli träna på mattan. Vi tränade lite på "pang" fast det är inte "pang" längre. Dixie har utvecklat den övningen så att hon lägger sig helt på rygg och håller tassarna för ögonen som i "skäms". I pang är det meningen att hon bara ska lägga sig på sidan, helt vanligt.
Men jag tyckte det såg kul ut med den nya varianten så jag klickar för det istället.

Vi får återkomma med "pang". Undra vad jag ska kalla den övningen?


På söndag är det utställning igen. Vi är nästan först ut. Jag hoppas det går lika bra som förra gången, men det känns som att det händer bara en gång.
Denna utställningen är dubbelt så stor också, så det är nog ingen chans. Men hoppas gör vi.



Det måste bli allvar med freestylen nu. Efter det att jag hittat musik och skrivit ett program så har det inte blivit nån träning. Varför? Jag vet inte!
Kanske för att jag inte har någon bra plats att kunna träna rörelserna på. Kanske för att jag inte har köpt skivan än.... Ja, ändring får det bli.


Lydnaden får det bli lite skärpning med också. Jag har gått för fort fram och måste kliva tillbaka så att det blir 100% rätt.
Det känns bra med tandvisning och platsliggning. Men det måste slipas på ligg under gång, utgångsställningen och fotgåendet. Apportering och hinder har vi knappt börjat med, men det känns som om det inte blir så jätte stora problem när vi väl börjar..

Förra helgen var jag och Daniel i Danmark på en utställning för att titta på en mycket fin barbet som också är Dixies halvsyster. Det var trevligt att träffa denna underbara hund och en mycket trevlig matte. Det blev två nya championtitlar. =) Grattis!


Nä, nu börjar hostan, bäst jag dricker thé med honung.

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0