Kelsjuk hund

Dixie har blivit så enormt kelig. Hon vill bli klappad och kliad på hela tiden.
Min vän Tina var här idag en liten stund och Dixie skulle sitta hos henne och slutade hon klappa så började Dixie gnälla.
Så har jag aldrig sett henne. Men hon har gjort så hela veckan. Det har antagligen med löpet att göra.

Vi har tränat lite idag. Lite inkallning med ingångar och några kombinationer i freestylen till vårt program.
Jag har problem med en av de lättaste övningarna, nämligen runt. (Att hon ska gå runt mig)
Hon verkar hata den övningen, för motivationen sjunker till noll och för att öka den måste jag jubla varje gång hon går en centimeter runt mig. Det är en väldigt viktig övning, så vi måste få rätt på den.

Slalom mellan benen har jag också hittat en liten fel-detalj i. Och det är helt och hållet mitt eget fel. När hon går in från höger så stannar hon där. Hon fortsätter alltså inte framåt. Och det är just där jag har klickat och belönat alltför många gånger. Nu väntar jag bara ut henne för att hon ska fortsätta gå, och det verkar hon redan förstått.
Det är så roligt när man ser på hundens beteende och inser vad man har gjort. Gör om, gör rätt!

Det har varit Sofieroutställningen i helgen. Jag var där igår från 08.30 till ca 17.00.
En hel dag. Först skulle vi se på lydnadstävlingar vilket var väldigt roligt. De var inte så duktiga som jag trodde och det känns skönt, för då känns det som om man själv har en chans =) nån gång......

Sen skulle jag titta på Dixies syster Soya och en annan barbet som heter Trazzel.
Trazzel blev BIR och Soya BIM. Båda med Cert. Stort grattis!
Trazzel gick vidare och blev BIG 4. Duktigt gjort!
Med lite mer träning så kommer han vinna mycket i framtiden. Få rätt på stegen och ståendet så fattas inget.

nu ska jag gå och kela med kelgrisen =)

hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0