Alla dessa små idéer

Dixie har så mycket för sig. Hon har nya lustiga idéer varje dag. Idag var hon rädd för klickern. Jag står många gånger som ett frågetecken. Men vi klickade på och då släppte det då hon kom på att det där ljudet har hon ju hört sedan hon var åtta veckor och att det alltid betyder utdelning.

Vi har tränat med på apporten och det börjar kännas bra. Jag har köpt en riktig träapport och hon har inte tuggat något på den. Vi tränar på att hon ska plocka upp den från golvet också. Och helt plötsligt så tränger Selma sig fram och tar apporten och lägger sig i soffan med den. Hahaha. Hon som annars aldrig vill ha något i munnen och absolut inte en tung apportbock. Men hon tyckte väl att det var färdigtränat med Dixie. Hundar lär sig så mycket av att titta på varandra, det nyttjar jag många gånger.

Vi har även gjort en liten utmaning. Tränat långa inkallningar mitt i kaninzonen. Jag såg 4 kaniner som sprang och då gick vi dit. Dixie var alldeles till sig av alla spår. Svansen gick som en propeller och nosen hade fullt upp. Men det var inte spåra vi skulle göra, utan inkallning. Och långa dessutom. Och det gick 4/5 gånger så det var mycket bra gjort. En gång sprang hon förbi och skulle bara kolla en viktig lukt innan hon kom.

Tur att det är vilodag idag. Jag är så trött. men har ändå mycket att planera.
Jag ska till Gotland i sommar och hälsa på Marie som har halvsyster och kusin till Dixie. Samt ställa ut. Har aldrig varit på Gotland så det är hög tid =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0