Från morgon till kväll

Idag har det minst sagt varit fullt upp. Gick upp 06.00 för att sedan köra till Landskrona och lämna in min bil för lagning samt hämta mammas och pappas bil.
Körde direkt till skogen vid hallandsåsen där det skulle tränas viltspår.
(Dixie var duktig. Hon snurrade lite i början men sen är hon väldigt noga. Tog sin första vinkel jätte fint. En bit efter så blev hon plötsligt livrädd för något. Har aldrig sett henne sån. Hon sprang för sitt liv. Vi fattade inget. Men det var möjligt att det fanns vildsvin som hon kände. ????
Men trots rädslan så samlade hon sig och fullföljde spåret och hittade sin älskade klöv som hon stolt bar på. Nåde den hund som försöker ta den ifrån henne, den försvarar hon mer än allt!

Sen körde vi tillbaka hem för att frysa klöven, kasta i mig lite mat och lämna Dixie för att sedan köra och möta upp Gunnel och Joachim och Axa. Vi körde hem till Karin och Aramis med förhoppningar på en parning.
Men det blev inte mycket med det. Fel dag troligvis. Men vi fikade och hade trevligt ändå =)

Sen var det bråttom hem igen för att snabbt hämta Dixie och återigen köra, denna gång till Bialitt för lydnadsträning.
Dixie var verkligen med, fast hon hade gjort viltspår tidigare.
Hon gjorde vad hon skulle. Ett litet rus hann hon också med. Men det var nästan lite skönt att se den gamla vanliga Dixie.
Hon jobbade mycket utan koppel som gick jätte bra. Och när man är 1,5 år så kan inte allt bli rätt.

Imorgon ska jag iväg med vänner på både det ena och det andra. Och på lördag åker jag och Britt till Emmaboda på en föreläsning med Lars Fält. Hoppas jag inte är för trött, för jag ska skriva och skriva och skriva.

Nu ska jag sova en välbehövlig sömn. Pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0