Lägesrapport

Igår var det väldigt varm utanför Arken Zoo. Hundarna blev slöa av värmen, men när det var dags för rallylydnad hade jag en hund pigg som en lärka =)
Dixie gick banan två gånger prickfritt, följde mig med glädje och härlig attityd. Det var roligt! Duktig Dixie!
Selma kändes inte så bra så vi stod över freestylen och kommer nog inte att göra det fler gånger denna helgen.

Igår kväll var det härligt vårväder och vi var ute och gick. Dixie hittade en snygg rottweilerhane som hon lekte jätte fint ihop med. Självklart så sprang hon i hopp om att leka jagas, men hon fick faktiskt ge efter och leka lungt på plats för han orkade inte springa efter henne. Han var också bara 1 år.
Selma stod brevid och var rädd, hon tyckte det såg farligt ut och ville gå hem.

Idag har vi också varit ute i det underbara vädret. Dixie har gått lös hur långt som helst. Hon är så otroligt duktig. Och det är bara mig det handlar om. Tänk om jag kunde ta med den här självsäkerheten när vi är på kurs också. Men det kan jag inte, där är jag så rädd att hon ska sticka hela tiden och då gör hon det. Aldrig att hon skulle sticka från mig när vi är här hemma. Duktig hund, dålig matte =)

Nu ska jag göra lunch och sen åka iväg till Arken Zoo igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0