Sökrulle träning

Man har absolut ingen lust att sitta inne och jobba när det är sånt här underbart väder.
Vi har gått en lång promenad och jag passade på att ta med Daniel och sökrulle, så vi kunde träna lite också.

Koncentrationen är inte den bästa just nu från Dixie sida. Det vi skulle träna idag var att hon skulle springa ut och hämta sökrullen hos Daniel. Första skicket sprang hon in i vegetationen och gjorde annat. Troligen förstod hon inte vad hon skulle göra och det var ju dumt av mig att jag inte hade visat bättre. Men det kom jag ju på, så vi gjorde lite grunder och sedan gick det bra. Hon gjorde 3-4 mycket bra omgångar. En gång provade vi med halvdold Daniel. Och genast blev det svårare. Hon tog inte den lika säkert, utan hon väntade tills Daniel gav henne rullen. Då kom hon med den.

Lilla Dixie börjar gå ur löpet och hon börjar bli som vanligt igen. Men med mindre koncentration.

Igår satt jag och tittade på lydnadsklass 1 tävlingar på youtube.
Jag blev förvånad över apporten att fast det var uselt så fick de ändå höga poäng. Sedan blev jag förvånad över fotgåendet. Hundar som jag tyckte gick hyfsat bra fick 0 p.
Det känns som om vi aldrig kommer få ett bra fotgående på en tävling. Dixie går ett fantastiskt fotgående när ingen kommenderar, men när någon gör det så kan inte jag och då kan inte Dixie. Jag vet inte hur vi ska komma ur det.
Jag tror nog vi måste börja om igen. Med alla delar.

Kommentarer
Postat av: Pernill

2009-04-29 @ 20:43:52
Postat av: Anonym

Kan du inte dela med dig av dom filmerna..? :-)

2009-04-29 @ 20:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0