Underbar dag i skogen

Ja, det var en fantastisk morgon och förmiddag som vi tillbringade i skogen med våra hundar. Och vi var ett stort gäng idag. Alltid roligt när många vill ut och jobba med sin hund.
Vädret var soligt med pyttelite blåst.

Dixie har just nu någon lugn period. Igår på lydnaden var hon väldigt duktig och lugn.
Och idag på söket blev hon trött ganska fort. Hon gjorde fina slag. Hon hade lite svårt på ena sidan. Vet inte varför. Men andra sidan gick hon långt ut och med dold figge. Jag hade ingen aning om var figuranterna låg, men Dixie hittade.
Hon stannar nu länge hos dem ute och springer inte bara. Och efter några skick så får jag in henne på stigen så jag hinner skicka ut på nytt. Det gick inte för några veckor sedan.
Hon är så söt när hon jobbar. Det är verkligen roligt med sök. Det tycker vi båda.

Vi har i veckan tränat med lösrulle och det har gått jätte bra.

Nu ska jag vila mig. Glad påsk och sånt. Nästa vecka börjar vi på viltspår och agility. =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Glad Påsk ifrån oss!

2009-04-11 @ 09:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0