En torsdag

Idag har jag slavat i Svalövhuset med sista flyttsorteringen. Det tar längre tid än vad man kan tro.
Tiden gick snabbt och plötsligt var det eftermiddag.
Dixies rygg känns mycket bättre nu så vi tog en lite cykeltur. Dixie springer så fint brevid cykeln. Mycket duktig.
Det blev exakt 6 minuters cykling för att få lite bättre och naturligare rörlighet.
Dixies naturliga gångart är trav. Men när vi går promenader kan hon inte trava, för då hinner jag inte med. Det får bli passgång och det är inte helt bekvämt för henne. Därför ska vi jobba upp cykelkonditionen så hon får träna sin trav.

Sedan har vi varit på lydnadsträning.
Det gick helt okej.
Avståndsbelöning i fotgåendet kan vara lösningen för oss. Men vi får ju börja om från början, men det kan det vara värt.
Det blir inget fnys och när hon bara har kommit på vad som krävs så ser det ut som hon tycker det är väldigt roligt.
Hon får ju SPRINGA till sin belöning. Och alla vet ju vad Dixie tycker om att springa =)

Ställandet fungerade inte som det brukar förräns i slutet. Och platsliggningen fick sig en liten utmaning idag som Dixie klarade fint. Men vi måste träna mer på ligga med huvudet ner i marken. Det behöver repeteras igen.

Tränade lite mer på agilityläxan också. Nämligen sitt kvar vid start. Och det gick bra även idag. Kanske finns det en chans att hon nån gång ska kunna lära sig. Nu ska vi njuta av en fortsatt lugn kväll.

Imorgon ska jag beställa hem en egen kamera och när jag har fått den så hoppas jag det kan bli lite mer bildblogg här.
Så slipper jag låna Daniels =)

Kommentarer
Postat av: Maja

skoj med ny kamera, hoppas få se lite mer bilder :)

2009-08-14 @ 10:45:49
URL: http://coociidog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0