Höstplaner

Idag har det varit jobbdag.
Och snart så är det höst igen med vanliga rutiner. Det är även dags att sätta upp nya mål.
Och vad har jag för mål?
Efter dagens träning så känns det som vi kan lägga alla mål på hyllan, men man ska inte ge sig.

Dagen började med ett mycket dåligt träningspass. Inget fungerade, så jag bröt och gick hem.
Men jag gillar verkligen inte att avsluta ett träningspass när det går dåligt. Då tänker jag på det hela tiden. Så jag blev tvungen att göra ett till efter en stund, inomhus.
Har tränat apport med utgångsställning enligt kloss-modellen. Det gick faktiskt mycket bra. Och eftersom det var ett nytt moment så gick svansen som aldrig förr.
Sedan har vi tränat pistolskott. Och Dixie reagerar inte det minsta, fast jag själv hoppar till ibland. Hon klarade av att göra godis-sök samtidigt, sen gick hon och la sig. Precis som om allt var som vanligt.
Så jag fick mitt lyckande pass tillslut och det kändes bättre.

Jag vill verkligen inte tjata moment. Men just nu känns det att om vi bara får ordning på det (förbannade) fotgåendet så löser sig en stor del.
Men vi får varva det med nya övningar, så att det inte blir tråkigt.


Tillbaka till höstens mål:

Mentalbeskrivning (Bockas av på lördag)

Rabiesvaccinering (Påbörjas måndag)

Förhoppningsvis få sista Certet efter 2 års dagen på någon av kommande utställningar

Tävla lydnad

Träna sök

Träna viltspår

Träna agility

Få ihop freestyleprogrammet som just nu ligger på hyllan.

Nu ska jag äta ägg och sill till lunch. I eftermiddag är det agility.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0