resumé agility

Och hur gick det då idag på agilityn?
Jo, det börrjade riktigt bra. Tränade kontaktfält och slalom och idag klarade hon åtta pinnars slalom för första gången. Och fyra pinnars slalom från höger. Så då var jag nöjd.
Men sen skulle vi ju springa en bana med 17 hinder. Och då är det ju "hejdå". Hon är för snabb och tar de hinder som står i vägen och sedan tog hon en liten runda och fick ta i min belöningspåse som hon skulle få när hon sprungit färdigt banan.
Så den sprang hon runt med och åt upp allt innehåll. Då blev det ingen mer agility för Dixie. Hon fick sitta uppbunden och se på när jag glatt sprang med Therese hund Eddie.
Hoppas hon fattade piken. Men ibland är hon så trög så jag tror inte hon förstår varför hon inte får vara med.

Men men..... Det är bara att kämpa på....

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Härliga Dixie! Kanske vi ska låta någon av våra svenska sprinterstjärnor springa med henne :-)

Duktigt att ta åtta pinnar i slalomet!

Kortet blev för himla bra!

2009-08-12 @ 21:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0