Söndag

Så typisk att solen ska skina idag. Igår var det mest regn som gjorde att vår familjedag på hundcenter inte blev så välbesökt. Jag åkte dit så fort jag kunde efter vårt test var färdigt.
Det var jätte synd, men tyvärr inget man kan styra.

Idag har hundarna fått långpromenad. Har hittat många fina grönområde vid föräldrarnas nya hus. Där har vi lekt kurragömma. Dixie hittar mig direkt, fast jag gömmer mig så svårt jag kan.
Selma vägrar leka gömme om jag gömmer mig i högt gräs, buskar och snår. Hon roade sig med att springa rus på stigen bredvid. Om Selma springer för långt bort så springer Dixie och "vallar" tillbaka henne.
Väldigt roligt att se faktiskt.

Imorgon är det dags för rabiesvaccin för Dixie och Selma ska kolla tänderna.
Efter det åker jag och Dixie upp till Norrköping. En sista semester vecka med mycket avkoppling, skogspromenader och skärgårdsturer.
Hoppas kunna hitta lite kantareller. För några veckor sedan hade Daniel och hans vänner plockat 4 kg.
Hoppas, hoppas att det finns kvar lite till mig.
Jag älskar verkligen att plocka svamp.

Det är väldigt mycket planering med höstens kurser nu. Väldigt svårt att få ihop.
Men det brukar lösa sig på något sätt. Jag skulle gärna vilja börja med rallylydnaden lite mer ordentligt, men det finns ingen möjlighet att få ihop det.
Men agilityn och lydnaden har vi kvar i schemat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Njut av din sista semester nu! Hoppas ni hittar massor av mumsiga kantareller...!

2009-08-17 @ 20:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0