Åker bort

Imorgon åker jag och Dixie med tåg upp till Norrköping där vi ska fira nyår.
Även om Dixie är en stor hund så är det lika enkelt att åka tåg med henne som med Selma. Dixie kommer förmodligen ligga i mitt knä och sova i 4 timmar. En knähund minsann =)

Det är oklart vad som händer på nyår. Vi ska nog hem till någon av Daniels vänner och äta middag.
Idag har det verkligen börjat smälla regelbundet. Men den enda rädda är jag. Jag tycker inte om smällandet.
Jag kommer inte gå ut på tolvslaget! Det är mycket bättre att sitta inne och titta ut. Mycket säkrare framför allt. berusande personer + smällare= skrämmande!

Det har inte blivit någon vidare hundaktivitet på ett tag. Men hundarna kan nog också må bra med lite jullov.
Det kommer bli träning så det räcker och blir över under kommande år, så det är ingen fara.
Jag tycker det är mycket skönt med ledighet och allt, men trots det är är det skönt när allt och alla återgår till sina vanliga vardagsrutiner.

Idag har jag jobbat och packat och sedan haft två kurser. Dixie har varit hos mina föräldrar hela dagen.
Och Dixie som är världens trognaste hund har legat nästan hela dagen vid fönstret och tittat efter mig. Ibland är hon kanske lite för fäst vid mig, men hon är som hon är. Hon vill bara vara med mig och följer varje steg jag tar.
Min lilla skrutthund =)

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0