Här har det hänt

Nu har det hänt mycket. Vi har haft problem med com hem. Både tv-kanaler och internet har legat nere, därför ingen uppdatering här och innan dess har det varit fullt upp med annat.

I måndags var det tänkt att jag skulle börja blanda ut Dixies dietfoder med vanligt foder, men hon vägrade äta vanliga dietfodret och dricka just den dagen. Hon betedde sig konstigt, var trött och såg ut att må illa. På eftermiddagen hittade jag bajs med blod i inne på vardagsrumsgolvet. Det var bara att bege sig till djursjukhuset igen. Denna gången sa jag att jag inte ville vänta 4,5 timme som förra gången. Jag fick till svar att det bara skulle ta max en halvtimme.
Efter att ha väntat i 7,5 timmar fick vi komma in. Dixie var nu pigg igen och hade inte blivit värre. Hon fick dropp i nacken som var väldigt facinerande. De sprutade in en hel påse i nackskinnet som såg ut som en stor ballong som hon hade hela natten innan kroppen sugit upp det.
Hon fick nu antibiotika och procolin igen och så är det bara att börja om.
Troligtvis har hon trots min uppsikt lyckats få i sig något som magen inte tålt i så här tidigt stadie. Men nu är hon pigg och glad som vanligt igen. Men det är ändå tråkigt för nu missar vi ännu en veckas träning.

Min sjuka bil har varit inne på lagning och jag hade tur att de kostnaderna gick på garantin. Nu går bilen som ett spjut igen.
Jag har klippt Selma i en fin höstfrisyr och hon ser nu ut som en valp igen.

Idag har jag varit på välkända Ullared och shoppat loss. Kanske lite dålig timing med tanke på att det inte varit någon billig period för mig just nu. Men jag fick i alla fall tag på väldigt mycket bra och mindre bra saker. Nästan alla julklappar inhandlades och så blev det mycket hundgrejer. Och väldigt mycket julklappar till mig själv hehe =)

Och så kan jag avsluta med att berätta att Selma och Dixie nu äntligen ska få en lilla syster. Lilla underverket anländer till oss i början av nästa år och det ska bli jätte kul.
Men innan dess är det mycket som ska fixas. Tänkte börja nu ikväll.

Ja, det var lite uppdateringar så här långt =)





Kommentarer
Postat av: Maja

jasså, vad är det för underverk? :D

2009-12-02 @ 21:41:27
URL: http://coociidog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0