högt tempo

Ibland är det synd att ingen har uppfunnit en extern hårddisk till hjärnan. Jag har behov av lite avlastning.
Jag jobbar som en liten iller på jobbet nu och har precis fått två viktiga jobb avklarade, men måste bli färdig med två till innan jul. Så det blir till att jobba ända in på lillejulafton.
Men jag kan tycka att det är roligt med tempo, bara det finns ett slut.

Igår började jag blanda i vanlig mat till Dixie och hon blev överlycklig. Hon är väldigt trött på sitt dietfoder nu.
Och hon verkar ha tålt det bra. Ingen dålig mage, så då fortsätter vi med utblandningen två dagar till innan hon får gå över helt till vanligt foder.
Jag har tänk att vi ska vara med på lydnaden på torsdag. Igår tränade vi några minuter med kokt fisk som belöning och det gick bra. Det var en mycket taggad Dixie som ansträngde sig sitt yttersta för att göra rätt.

Det som känns lite tråkigt är att innan magåkomman så var hon i toppform i träningen. Nu känns det som vi får backa tillbaka några steg, men jag tror inte det dröjer länge innan vi är på banan igen. Hon är ju klickerhund och klickerhundar glömmer inte =)
Det är nog mest jag som blir ringrostig, hehe.

Jag har redan börjat planera för vad jag ska lära valpen. Det ska bli så roligt att träna valp igen från start.
Vi får se hur jag ska få ihop schemat nästa termin.
Kvällarna lär bli lika fullbokade som de har varit. Jag ska hålla kurser, och gå kurser både med Dixie och med valpen.
Jag och Dixie kommer nog göra en paus med agilityn, känner tyvärr inte att jag hinner med att träna mellan gångerna och därför går det inte så mycket frammåt. Men hon ska ha kvar sin lydnad, viltspår och sök och sedan ska vi träna freestyle hemma så mycket som möjligt, så hon får nog vad hon tål.
Och med valpen tänker jag gå med på någon kurs just för det sociala, men jag tränar ändå mina egna övningar bredvid.

Fick också svar idag från jakthundskomittén att barbet troligtvis från januari 2011 har rätt att erövra svenskt viltspårschampionat. Roligt tycker jag! Så nu har vi något att se framemot =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0