Mål 2010

Jag är en person som älskar och måste sätta upp mål. Både kortsiktiga och långsiktiga.
Jag skriver minst 5 listor varje dag på olika saker som ska staplas upp och bockas för när de är avklarade.
Det är en avlastning, när allt inte ryms i min trånga skalle.

Jag tycker alltid det är spännande när det närmar sig nytt år, för då kan jag verkligen planera för hela året och sätta upp nya mål.
Och vad ska jag då ha för mål år 2010? Vad kommer hända detta år? Jag känner på mig att det kommer bli ett bra år, med mycket händelser.

Händelser 2010:

Semester på Kanarieöarna 1 vecka i januari.

Flyga till Schweiz och hämta hem vår nya blivande stjärna

Åka till Frankrike och para Dixie under sommaren

Jag fyller halvvägs till 50..


Mål för Dixie:

1:a pris i lydnadsklass 1

Starta på anlagsprov i viltspår

Detta är de första målen, sen kommer det säkert hända massa annat.
Men blir det valpar så blir det automatiskt mindre träning med Dixie, så därför är det svårt att sätta upp mål för henne.


Mål för nya valpen:

Massor =) Bland annat:

Bli rumsren

Gå x antal kurser. Vi kommer börja på tävlingslydnadskursen direkt, men med vardagslydnadsövningar till och börja med.

Kommer även påbörja spår/sök träning och mycket freestylekonster och såklart apportering

Påbörja sin utställningskarriär


Mål för Selma:

Lära sig nya konster

Lära sig gå fortare på promenaderna och inte släpa efter

Kanske en comeback i utställningsringen som veteran. Selma fyller ju 8 år. Men vi får se. Gammelgumman är inte i bästa pälsskick. Men jag är lite sugen på att ställa henne en sista gång. =)

Annars ska hon bara vara lika mysig och go som hon alltid är! 




Vi ser fram emot det nya året!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0