Min första röntgen-hund+ träning

Idag har jag varit och röntgat höfter och armbågar på Dixie. Det var spännande, det är ju min första stora hund så jag har aldrig varit med om det innan.
Dixie förstod att vi var hos veterinären (även om vi aldrig varit just där) så hon började ignorera allt som fanns runt henne och ville inte samarbeta. Hon ville inte väga sig, och hon ville inte att de skulle lyssna på hjärtat och hon ville inte att de skulle ge spruta. Hon är jätte snäll väl uppe på vågen och när de lyssnar på hjärtat och sticker med spruta, men hon stretar emot och försöker gömma sig bakom mig innan dess och hoppas på att ingen ser att hon finns.

Efter 10 minuter vek sig benen och hon låg och snarkade.

Bilderna såg jätte bra ut. Veterinären trodde absoluta A-höfter. Men det får vi se vad SKK tycker.
Men jag såg själv bilderna och fick jämföra med andra bilder på olika höftgrader och för mig var hon också en A.
Så nu är jag inte så orolig.

Dixie stupade innanför dörren och där har hon legat sedan vi kom hem. Det blir lungt för henne i helgen. Men det har jag gott samvete för, för det gick så himla bra på lydnaden igår.

Hon visade mig sitt fina fotgående och bra inkallning och hoppet som i inte tränat så mycket gick kanon bra. Och det bästa var att hon var lös och kunde jobba lös utan att flippa ut. En gång sprang hon mot en hund, men det var inte bus utan nog bara för att det skulle vara så. För hon kom direkt till mig utan att springa extra rundor.

Det tändes ett litet ljus hos mig igår för henne om att kanske det inte är så omöjligt. Att det faktiskt kan gå. Att hon kan bete sig utan koppel. Hon var inte vild på hela dagen igår. Inte när vi var ute och gick heller, så det var en bra dag.

Jag längtar tills hon blir vuxen. Så skönt det ska bli =)
(Eller så blir hon valp för evigt, för det busas lika mycket fortfarande som när hon var liten) haha, min lilla skruttis!

Kommentarer
Postat av: Sparven

Haj...

varför har du inte nämnt oss...

ARG

2009-02-13 @ 22:29:22
Postat av: Sparven

WOOF WOOF...

får man va med nu

2009-02-13 @ 22:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0