Yes!

Vi klarade det! Jag och dixie klarade provet!
Det har varit en nervös helg som började med teoriprov i tre timmar i fredags. Men det gick jätte bra.
lördagen började med att man skulle visa upp sin kedja som ska bestå av 10 olika beteenden som man har 100% stimuluskontroll på och självklart helt utan belöning mellan. Dixie klarade sin på första försöket. Hon gjorde allt rätt.
Det var många som fick göra om gång på gång innan de klarade sig.

Söndagens prov bestod av att vår lärare hade fått våra kedjor och sedan ändrat ordningen på dem och så skulle vi baklängeskedja den nya kedja på 30 min och sedan visa upp.
Dixie klarade sin direkt igen. Och det var så skönt. äntligen kunde jag känna mig riktigt stolt över att min lilla busvovve kunde något.

Det var en riktig jackpott för mig eftersom jag såg att min träning hade resulterat i att hon klarade sina övningar trots att vi visade upp inför hela gruppen och deras hundar och att man blev filmad.

Det känns så bra nu, jag har oroat mig för detta sedan jul, så nu är det som om jag är flera kilo lättare.

Idag är det skönt väder ute och vi har tränat inkallning med störning vilket gick bra

Ikväll är det lösträningskurs. Jag väntar mig inga framsteg ikväll eftersom jag vet att Dixie har haft en mycket aktiv helg och att hon egentligen behöver mycket vila. Men vi går dit och se hur det går.
Hon kommer säkert flippa ut av övertrötthet.

Nu ska jag tvätta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0