Hemma

Då var man hemma igen, skönt!

Resan uppgick mycket bra. Dixie är helt fantastisk att ha med sig sådär. Inte ett pip, inte en antydan till att vara rastlös, ingenting! Hon sov i mitt knä hela vägen upp till Stockholm.
När vi gick av så är det ju en himla massa folk som springer överallt och hur som helst. Jag visste inte vart vi skulle och stannade upp mitt i vimlet. Då passar Dixie på att lägga sig ner och vila, inte det minsta bekymrad av att det finns tusentals galna människor runt om. Sånt gillar vi!

Vi åkte hem till min kompis Ebba där vi bodde hela helgen.

Sen började lydnaden nästa dag. Inga problem med Dixie på tunnelbanan eller pendeltågen.
Det var väldigt kallt, men roligt. Vi jobbade med grunderna. Jag måste lära om Dixies sitt och ligg, det var inte rätt. Sättet var väldigt likt det vi hittills har tränat, men lite nya tips och idéer fick jag som jag ska tänka på.

Dagen efter jobbade vi mer med hela moment. testade rutan första gången. Dixie springer i 120 ut till rutan och har svårt att bromsa. Hon behövde egentligen ha sprungit av sig först. men jag är ändå nöjd.

Jag såg tre kändisar i Stockholm. Marie Richardsson, Annika i Let's dance (men henne har jag ju redan sett en gång) och en som var med på mitt tåg hem. vet inte vad han heter men han är med i "Tomten är far till alla barnen" och serien "pappas flicka" m.m.

Idag när vi skulle åka hem med tåget så var det lite ont om tid. Och det är inte lätt att hitta på Stockholm centralen under stress. Så fört gick jag upp fel uppgång, sen frågade jag någon som pekade upp mig på en anna gata och sen hittade jag tillslut själv. Tyvärr en minut sen, så jag missade tåget hem.

Då blev jag ledsen och blev tvungen att ringa hem och gråta till mamma och pappa. Sen fick jag gå och köpa en ny biljett eftersom den jag hade inte gällde. Och så fick jag vänta två timmar extra.

Det blev en dyr resa. och dessutom har jag blivit sjuk efter all utomhusvistelse i minusgrader. feber, förkyld till tusen och säkert en öroninflammation.
Blev tvungen att ställa in kursen ikväll.

Väl hemma passade jag på att ta värkisar och då kändes det bättre. passade då på att klippa Dixie. Hon är så fruktansvärt ful nu. Jag hatar se henne nerklippt. Men det gick inte med tovorna längre. Hon måste få bort valppälsen.

Nu ska jag bädda ner mig och tänka på allt som varit under helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0