Idag såg jag något...

som jag tyckte var imponerande.
Jag var ute med Dixie och vi är på väg över ett övergångsställe. Det är i en uppförsbacke då jag ser en äldre dam i rullstol som försöker kämpa sig upp för backen. Hon har två lösa hundar mitt i stan, en boxerblandning och en jack russel som är lösa. ( de var inte så gamla heller)
Hon inser att hon inte orkar rulla upp och vänder rullstolen så att hon kan hjälpa till med ena benet upp för backen.

Nu rullar hon alltså upp baklänges, har två hundar lösa mitt i trafiken, plus att jag och Dixie är på väg att gå mittemellan henne och hundarna som är ganska långt före henne.
Hon vänder sedan upp rullstolen och ser att vi kommer. då stannar hon hundarna med ett kommando så vi kan passera.
Det får jag säga, att det hade jag aldrig klarat. Sitta i rullstol, ha koll på två hundar lösa och se till så att de inte springer ut i vägen eller går fram till någon och samtidigt själv rulla upp baklänges så att man inte ser vad som händer. Och det var ju inte sådana hundar man brukar se lösa heller.

Och själv kan man inte ens ha en hund lös just nu.




Jag verkar ha klarat av förkylningen ganska bra. Det var verkligen tur att jag stannade hemma i lördags, jag vilade hela dagen och det hjälpte!
Igår hade vi litet planeringsmöte och Britt hade lagat jätte god mat. Lika trevligt som alltid. Det behövs sådana möte så man vet vad som ska hända och olika förslag kommer fram osv.

Ikväll börjar lösträningen, ska bli spännande =)
Sen efter det har jag aktiveringskursen som består nästan bara av barbeter + en kelpie.
Får se om de har tränat något under julhelgen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0