Lydnad igår

Igår var det lydnadskurs.
Vi tränade med kommenderingsträning vilket var mycket nyttigt, mest för mig. När vi började med linförigheten så var jag så fokuserad på att kunna höger och vänster så jag talade inte om för Dixie att vi jobbade, så hon gick och nosade som på promenad. Helt mitt fel!

Sen var det läggande som jag var jätte nöjd med, men det har vi tränat hela veckan.
Inkallningen gick också jätte bra, den var jag lite osäker på hur det skulle gå.
Under ställandet så blev Dixie tvungen att gå till Anita och tigga hennes hemlagade levergodis. men när hon väl kom tillbaka så gjorde hon ett jätte fint ställande. Så det får jag vara nöjd med. Jag har köpt Anitas levergodis så nu har jag guldgruvan själv.

Resten gick jätte bra också. Det var en bra dag.

Just nu har jag en hund innanför kläderna, det ska mysas och pussas och klängas hela tiden.
Och är det inte det så letar hon efter bus.

En annan sak som är helt fantastiskt är att Dixie har börjat äta på riktigt! Jag är så glad så jag vet inte om jag kan tro att det är sant. Hon äter sitt färskfoder, igår åt hon över den mängd hon ska ha och gick ändå och letade efter mer. Hon får så mycket hon vill ha, för man vet aldrig när hon slutar igen.
En otroligt lättnad för mig.
Och när man klappar henne nu så klappar man en hund och inte en ryggrad med päls. Äntligen!

Nu ska vi ut och leka och busa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0