Fredag

Igår var det dags för lydnad igen.
Både jag och Dixie tycker verkligen det är roligt. Varje gång!

Första övningen var en liten utmaning för att kolla om hunden kunde sitta kvar trots störning. Vi skulle sätta hunden och sedan gå ifrån och samtidigt leka med en rolig leksak.
Jag trodde inte Dixie skulle sitta kvar, men det gjorde hon. Även när jag sprang och kastade upp leksaken i luften så satt hon kvar. Duktig vovve.

Sedan var det bara att träna vidare med sina moment. tränade fotgående i högersvängar och det är så himla skönt att få utomstående tips när det gäller sin egen träning. Det är så lätt att bli blind annars.
Men nu har jag lite att träna på.
Läggandet fungerade inte så bra igår. Hon ville bara buga =)
Men jag ska träna läggandet i början av ett träningspass när hon är som piggast. Likaså fotgående.
Inkallning och hopp ska tränas i slutet.

Ska se om jag hinner med något litet träningspass idag. Ska finslipa apporten och hårdträna fotgåendet. det måste sitta snart!

Dixie klarade också fyra pinnars slalom självständigt igår. Så roligt!!!!!!!! 8 av 10 gånger gick det kanon.
Skönt att det blev lite framsteg där också.
Men dessa kontaktfält kommer bli ett stort bekymmer.

Idag ska vi hjälpa mamma och pappa att slänga skräp från alla uthusen. hyrt släp och allt och det kommer köras många vändor till tippen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0