Fredriksdal

Idag har vi varit med hundarna på Fredriksdal i Helsingborg. Det var längesedan jag var där, men där är så fint.
Hundarna tyckte det var mycket spännande med alla nya intryck.

Tidigare har vi tränat apportering. Och det blev ett nytt framsteg idag. Lydnadsklass 2 apporteringen fullständig.
Idag lärde hon sig att efter att hon hämtat apporten att sätta sig i fotposition.
Det trodde jag aldrig vi skulle lyckas med förra veckan.
Hon kan nu också sittande i fotposition och plocka upp apporten som ligger framför henne och hålla fast tills jag säger loss.

Sökrulleträningen gick idag bakåt. Hon har kommit på hur god den lilla skinnrullen är att tugga på och lägger sig gärna för att smaska på den.

Sen har vi tränat utgångsställning och det var samma sak inomhus. Hon vänder runt alldeles för mycket med bakdelen så den kommer för långt bak.
Fotgående har det inte blivit någon träning alls av. Och det är det som verkligen behövs. Men jag ska verkligen ta tag i det, för får vi bara till det så känns det som om jag är mer än nöjd med min första lydnadshund =)

Ikväll är det fortsättningskurs och sedan ska jag köra vidare till sommarstuga och sedan börjar semestern imorgon.
Så skönt. Jag bryr mig inte om det dåliga vädret, jag ska bara slappa så mycket jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0