Gotland

Inatt kom vi hem från en underbart trevlig helg på Gotland.
Vi bodde hos Marie Lidblad som har barbeterna Amande och Chippi. Även Marie och Merlin bodde där och det var en MYCKET TREVLIG vistelse.
Varmt var det även på Gotland. Lite svalare på söndagen, med fördel för hundarna, men nackdel för mig som inte kände hur solen brände i blåsten...(kräftröd)

På lördagen var det dags för nationella utställningen.
BIR blev Dolores Haze och BIM blev Batterikullens Camelot (Merlin)
STORT GRATTIS säger vi till båda Marie-ägarna! Och ännu ett grattis till Merlin som blev SUCH!
Resten av oss fick släta ettor.
I vår kritik stod bland annat att Dixie var något stel i fronten och att hon knappt var vinklad bak.

På söndagen däremot hade hon harmoniska vinklar. Haha, det är roligt hur olika domare bedömmer. Annars har Dixie varit mycket jämn i sina kritiker.

På söndagen var det internationella utställningen.
En mycket trevlig domare som var mycket nogrann. Dixie blev bästa tik, med Cert och första CACIB och slutade som BIM mot Merlin som blev BIR!
Clos från Danmark blev denna dag SUCH.

Jag är mycket nöjd med Dixie. Det roliga med henne är att hon tycker utställning är kul.
Svansen den viftar och hon har 100% fokus på mig.
I ringen ska de ju visas med svan´sen ner, men det går inte så bra för Dixie är så glad så hon har svansen högt viftande.
Men jag gillar hennes inställning så hon får gärna vifta på.
Hon gjorde likadant i Norrköping. I uppsamlingsringen så ser hon inte de andra hundarna som står 2 cm från henne. Det är bara jag som gäller =)

Denna helg stod hon säkert när domaren skulle klämma och känna.

Hon är för övrigt helt fantastisk att ha med sig. Så lugn och snäll och anpassningsbar.
Kommer till ro överallt.
Hon är verkligen min bästis!

Nu ska vi nog inte ställa ut förrän hon är över två år. Hade hon varit det hade även hon blivit Champion denna helg.

Det var jobbig hemresa igår. Började köra från Oskarshamn 20.30. Och det regnade mer eller mindre hela vägen och var mycket vatten på vägarna.
Och jag var så trött och slog mig i ansiktet för att hålla mig vaken.
Men hem kom vi.

Och imorsen började jag direkt med att klippa ner Dixie.
Det kommer ta hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0