Idag

Hade viltspårs avslutning i förmiddags. Spåren var redan utlagda kvällen innan. Och jag kan väl säga att det gick åt helvete.
Men det gick inte så bra för de andra hundarna heller, men jag tror att vi var sämst.
Kan inte förstå vad som har hänt? Innan tyckte Dixie detta var jätte kul och var alldeles vild när vi skulle spåra och hon var jätte duktig. Men nu är hon inte alls peppad att ta spåret.
Kanske var det för varmt? Eller så är det inte hennes grej.

Ska prova i höst igen och börja om. Och går det inte då så skiter vi i detta. Jag tycker mest viltspår är roligt för att Dixie tyckte det. Men om hon inte tycker det så lägger vi ner.

Skulle egentligen på lydnad ikväll, men det blev inställt. Så vi har tränat hemma. Och idag fick vi ett litet framsteg med att avlämna apporten.
Förut hämtar hon och släpper apporten när hon kommer fram. Men idag lyckades hon komma fram och hålla fast den tills jag sa loss.
Nu ska jag bara få till sättandet också.
Snart är det dags att prova utomhus och med andra apporter. Men det måste vara svalare ute först.

Har också tränat burlek. Att självmant gå och lägga sig i sin bur. Det fattade hon direkt.
Dirrigeringen går riktigt bra också.
Ligg kan hon bäst, eftersom vi tränat mest på det. Men sitt och stå fungerar också.
Och hon är duktig som inte fuskar i förväg.

Sen hann vi också träna mycket bakdelskontroll som gick bra.

Och nu sitter jag här och är så rädd för bilfärden imorgon.
Har lite dödsångest eftersom jag tror jag kommer dö i en olycka på vägen dit. Hoppas jag klarar det.
Och det är tidspress att hinna med färjan, så jag kan inte stanna varje kvart. Men jag ska köra senast 04.30 imorgon bitti.
Hoppas jag hinner. Och så är jag så rädd att köra vilse.

Och så måste jag packa klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0