Konkurrens

Var jag än sätter mig så är det stor konkurrens om vem som ska ligga vid mina fötter under bordet.
Just nu hann Selma först och Dixie sitter bredvid mig och tittar med en blick som undrar var hon nu ska ligga.
Selma tittar tillbaka på mig med blicken som säger att hon hann först och därför får Dixie hitta en annan plats.
Tillslut blir det så att Dixie lägger sig vid sidan om mig, men kryper sakta stegvis mot mina fötter och gör så att Selma tillsist får flytta sig.

Idag när vi var ute och gick hittade vi en fågelunge. Selma-hönsmamma ville genast ha den som sin bebis. Dixie nosade lite, men brydde sig sedan inte om den.

På fredag är det dags för Gotlandsturen. Jag är nervös för bilresan.
Bilen ska vara färdig i eftermiddag.

Måste hinna jobba färdigt, handla lite saker, fixa hunden och helst vill jag hinna bada idag innan regnet kommer.
Får se hur det går.


Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Lycka till med Gotlandsresan.

Vi håller alla tummar så dom domnar.

2009-07-01 @ 12:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0