Lydnad är det som fungerar bäst

Ja, just nu tycker jag Dixie är jätte duktig i lydnaden. Hon har en härlig attityd och även när vi pausar så har hon full fokus och bara väntar på att jag ska presentera något som hon ska få göra. Svansen den går som aldrig förr.
Ikväll tränade vi rutan och det gick jätte bra. Mycket nöjd.

Hon var full av "valpbus" och bet i kopplet. Men hon ville i alla fall samarbeta med mig.
Jag har köpt en tunn lång lina som jag tror ska hjälpa mig. För det är jag som behöver hjälp. När Dixie har linan på känner jag att jag har kontroll och då känner Dixie också det. Sen ska jag bara föra över den känslan när hon är lös också.
Men jag tror faktiskt att det kan fungera. För jag kan fokusera på det vi ska göra istället för vad som händer om det inte går.
Och framförallt ska hon inte få självbelöna sig genom att springa rus under träning. Rus springer vi på fritiden =)

Det är läskigt så mycket hundarna påverkas av våra känslor. Och jag är nog väldigt osäker i många situationer. Mina tankar är alltid "Åh, nej nu kommer hon sticka" och det känner hon.

Hon är min spegel. Verkligen. När jag tittar i hennes ögon så ser jag mig själv. Samma skrot och korn =)

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Ha ha

Det var väl det jag visste, ni är lika go´a båda två!

2009-07-10 @ 15:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0