Motgångar och uppgångar

Just nu är det mycket det är fel på. Bilen som är hemsk att köra i denna värme utan fläkt, skrivaren gick sönder igår och USB-minnet där jag har all min viktiga information samt hemsida blev onåbart och raderades.
8 G som nu är borta.  

Var i sommarstugan igår. Familjen hade också kommit och packat med Tildas nya kanin.
Imorse drömde jag att hennes kanin dog.
En halvtimme senare när jag fortfarande inte har gått upp kommer Tilda och säger att hennes kanin är borta och att Dixie ska söka upp den.
Märkligt sammanträffande.

Vi går och letar, men Dixie vill bara ligga utanför kaninburen. Hon tror den är inne i huset.
Vi andra letar och upplyser grannar om att hålla utkik.
Efter ett tag tar jag Dixie och går ut på runda.
Vid en lada ser jag något litet svart. Jag går dit för att se om det är kaninen, men det var istället en pytteliten kattunge på några veckor.
Den hade nog precis lärt sig gå för det var vingliga ben. Så söööt. Dixie ville leka "hund-jaga-katt-och-hund-fick-äta-katt-leken"
Men det blev ingen sån lek.

Följde efter den och hittade fler söta ungar.

När jag kom hem igen så ringde en granne som hittat kaninen i sin trädgård. Vi gick och tog den, så den var inte död.

Dixie har tränat lite idag.
Apporten funkar så jätte bra nu.
Och idag tog hon ett fyra-pinnars slalom utan hjälp för första gången. 3 gånger utan hjälp, 7 gånger med lite hjälp.

Jag tycker för övrigt allt går bättre i lydnaden förutom fotgåendet. Hon tycker detta med fotgående är så tråkigt och tjatigt nu, så man bara ser hur hon kopplar bort så fort vi ska göra det. Och jag har ändå försökt leka och ha topp belöningar och träna i korta pass, men ändå får jag inte henne till att tycka det är kul.
Men det är själva ordet hon inte gillar. För hon kan gå bra fot utan kommando och om jag säger ett annat ord så går det också bättre. Men det är väl jag som är helt är helt konstig i fot-situationen då jag måste hålla reda på allt, så jag glömmer hunden. Det har jag hört många gånger =)
Men det är bara att kämpa på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0