Agility

Idag var det äntligen agility igen. Tyvärr har vi missat några gånger.
Dixie var väldigt laddad och det blev lite extra rundor. Men jag tyckte ändå hon skötte sig hyfsat. Snabb är hon i alla fall. Och roligt tycker hon att det är. Det är huvudsaken.
Men gud vad svårt det är med alla regler och tekniker och allt. Jag kommer aldrig lära mig det. Men det gör inget.
Det är mycket bra träning i alla fall och roligt har vi och det är huvudsaken. Och vi hade inte direkt tänkt tävla i agility så det är ju inte bråttom med att lära sig allt.

Det där med att sitta kvar vid starten är inte Dixies grej. Hon blir riktigt sur när jag säger sitt. Hon svarar typ:
"Sitta!? Är du inte klok, jag tänker hoppa de här hinderna nu varesig du följer med eller inte" Har verkligen inte tid att sitta.
Höga protest skall =)

Men vi skulle behövt träna betydligt mer. Jag får bestämma en dag som vi tränar på innan jag har kurs.
Jag och Britt lyckades också idag få ihop alla kurser på veckans få dagar. Det finns ofta en lösning på allt.

Stackars Selma hade tre anfall igår och ett i morse. Hon är skendräktig också, så vi vet inte hur mycket som beror på det. Hon har varit piggare ändå, jämfört med igår.

Regnet har gett med sig, äntligen.
Nästa vecka är det midsommar och Daniel kommer. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0