Lördag

Imorse var det dags igen. Ett litet viltspår som Britt och Titti hade lagt kvällen innan.
Dixie var inte så laddad på spåret, men det var nog värmen.
Men hon tog det. Gick ganska mycket med hög nos och virrade faktiskt vid vinklen vilket hon inte brukar. Men hittade hon sin klöv.
Idag hade jag fördel av värmen när jag skulle få henne att släppa klöven.
Det går ju inte att hålla klöv samtidigt som man måste ventilera ut all värme =)

Efter spåret var det raka vägen till agilityavslutningen. Vi fick göra en liten bana. Och jag kan erkänna direkt att vi har tränat alldeles för lite. Dixie blir osäker och så fort hon blir det så springer hon och gör annat och skäller.
Men det är ju inte lätt. Jag har inte en chans att hinna med henne och när hon är före mig vet hon inte vart hon ska och då gör hon lite som hon vill.
Men med träning så tror jag att det kan bli bra. Vi har ingen brådska. Det får ta hur lång tid det vill.
Hon tycker ju det är roligt. Ibland lite för roligt.
Egentligen skulle vi behöva gå om grundkursen, men nu ska vi alla fall börja fortsättningskurs på måndag.
Det kommer bli bättre med måndagar. Vi har så fullt på helgerna annars.

Men vi måste träna på kontaktfält och slalom för båda är katastrof.

Ikväll kommer min vän Sanne hit. Blir roligt. =)

Om en vecka är vi på Gotland och ställer ut både lördag och söndag.
Ska bli trevligt att komma dit. Mest ser jag framemot att få av all pälsen efteråt. Detta blir sista utställningstillfället på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0