Sådan matte sådan hund

Idag när mamma frågade hur det gick på agilityn så förklarade jag att det går bra när hon väl förstår vad hon ska göra. Men så fort hon inte förstår blir hon frustrerad och springer och skäller.
Då skrattade hon och sa att Dixie är precis som jag.
Att jag också alltid blir sur och arg när jag inte förstår, men när jag väl lärt mig är det hur lätt som helst.

Det är ju verkligen inte bra om jag har min hund som spegelbild. Men jag har känt det många gånger att om jag skulle vara i hundform så skulle jag varit Dixie.
Både fördel och nackdel. Jag vet ju hur jag fungerar =)

Med bilen går det fortfarande dåligt. Vi har beställt nytt lås. Problemet är nu bara att få bilen till verkstaden. Men det blir nog en bärgningsbil. Usch.... Undra vad det kostar.
Men jag får vara glad att det inte hände på fredag på Gotlandsfärjan. Det hade varit värre.

Jag skulle egentligen till starnden idag, men jag har så ont i magen. Så det blir vila inomhus. Kanske är det bättre imorgon.

Dixie har inte ätit på 4 dagar. Så typiskt. Nu hinner hon bli smal till utställningen. Hon som nyss var så fin och lagom.
Men jag är inte orolig för det annars. Hon gjorde samma sak förra gången i sin skendräktighet.

Ikväll är det valpkurs igen. Får se vad valparna tycker om värmen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0