Skön kväll

Bilen står fortfarande kvar orörd. Det gick inte att starta med extra nyckeln som vi hoppats på.
Vet inte vad vi ska göra?

Det har varit en otroligt varm dag. Det var 28 grader när jag skulle åka till agilityn och solen stekte och ingen vind. Jag var inte arg när jag åkte, bilproblemet hade jag släppt just då.
Man kan ju säga att man var stekt på banan och plaskblöt av svett.
Men Dixie verkade inte särskilt besvärad av värmen. Det var full fart och mer därtill.

Det var lite nytt för oss idag. Provade A-hindret och gungan. Det var inte några problem, föruom att vi verkligen måste jobba med kontaktfältet på A-hindret.

Kontaktfälten på balansen var jag faktiskt riktigt nöjd med idag. Inte alls nån katastrof.
Sen skulle vi prova ett tolvpinnarsslalom med hjälper.
Först förstod inte Dixie vad hon skulle göra- och när hon inte förstår så springer hon och skäller på de andra hundarna.
???????
Varför hon gör det kanske någon klok kan svara på, för hon får ju inte ut något av att göra det. Det är bara ren frustration.
Men efter några försök så förstod hon och då är det inga problem.
Det är verkligen så tydligt när hon springer iväg att hon inte förstår vad hon ska göra.
Jag tycker ju hon borde försöka igen......Men men, en dag kanske jag förstår.

Tränade även bakombyte. Och det gick bra. Dixie är ju så fruktansvärt snabb, ibland undrar jag om det finns lite greyhound i generna.
Själv behöver jag inte gå till gymmet heller. Det är världens motionsrunda för mig.


Det är en helt fantastisk kväll. Och hos mina föräldrar i Svalöv finns det nog ett av Sveriges finaste och bärrikaste bigaråträd. Jag ska gå ut och äta lite nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0