Bombnedslag av blogginlägg =)

Ja jag har massor av tankar som jag måste få ur mig och det bästa är att skriva av sig. Jag bryr mig inte ett dugg om, om det är någon som läser. Det är bara för min skull.

Nyss kom Dixie och "frågade" om vi skulle göra något kul ihop. En liten blick och en viftande svans. Visst kunde vi det.
Och nu ska jag som sagt verkligen bara hitta träningsgnistan, så vi började med lite nytt. Tänkte prova kryp. Och den svarte lurven var med på allt. Vi tränade utan precision, så hon fick krypa så gott det gick, rumpan åkte upp ibland, men vad gör det när hon tyckte det var så roligt.

Sedan tränade vi lite på det nya "vänd". Och det är helt otroligt så bra det går. Det gamla sättet kan skrotas då det inte funkar alls. Men detta sättet är bara sååååå bra. Ska visa det på freestylekursen ikväll.
Jag har kommit på att man aldrig ska ha en targethand i rörelse. Aldrig. Alltså är U-svängen i lydnad också att skrota. Det finns bättre sätt.
Problemet är helt enkelt att man inte blir av med targethanden om den rör sig. Och det blir inte ett frivilligt beteende. Så hejdå med det.

Sedan tränade vi också uppletande som vi gjorde i lördags fast nu var vi inne. Jag la ut grejer till Dixie som hon fick springa och hämta. Det tyckte hon också var mycket roligt. Och hon klarade att hämta många grejer. Så som hon är idag är den Dixie som jag känner. Min alldeles fantastiska hund.

Jag tror det ska löpas i månaden. Kan alltid bli spännande om det bli någon förändring efter det. Tyvärr så verkar det komma precis då vi ska ha apporteringskursen med barbetgänget. Men den dagen den sorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0