Fortfarande nöjd med dagen

Jag var lite nervös innan idag att det inte skulle gå bra ikväll med lydnaden. Men jag är faktiskt nöjd.
Hon var jätte duktig på budföring=inga rus. Hon var helt fokuserad på det hon skulle göra!
Sen tränade vi lite framförgående och det gick bra.
Kommenderingsträningen gick också bra för första gången i fotgåendet. Både jag och Dixie hängde med rätt bra.
Läggandet var bra och ställandet var jag också nöjd med.
Sen var det hoppet och då var det en halv sekund av osäkerhet hos Dixie och det räckte för ett rus. Men det kompenserade hon under platsliggningen. För idag så kopplade jag loss och hon låg mestadels med huvudet på frambenen och det har hon aldrig gjort i den miljön. Så då blev jag glad igen =)

Men oj vad det känns långt till tävling. Men jag tror att rusen kommer ge med sig med tiden. Det var ju bara ett rus och det kunde varit fler =)
Man får vara glad för det lilla =)

Hon är ju en toppenhund, lite synd bara att jag inte kan hitta någon riktigt bra belöning till henne. Och då hade jag ändå blodkorv idag som hon aldrig brukar få och som hon brukar vara tänd på.

Nu ska vi gå och mysa i soffan. En liten tröttis är det nu.

Och så måste jag också bara svära lite åt att det kom snö ikväll. Det är inte populärt just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0