Ny plan

Nu är det bråttom till imorgon till uppvisningarna.
Eftersom Dixie vägrar har jag snabbt och hastigt skrivit ihop ett freestyleprogram till Selma. Selma blir mitt hopp imorgon.
Vi hinner träna ikväll och kanske lite imorgon. Men det kan bli bra. =)
Dixie kanske kan visa rallylydnad. Hon har så mycket idéer för sig den lilla.

Från början trodde jag att Dixie skulle bli min freestyle hund, men eftersom hon inte gillar belöningar så mycket så är hon svårmotiverad till det. Hon måste göra saker som är självbelönande för henne. Som sök, och jag tror även agility kommer blir bra. Sen är det möjligt att det andra kommer sen. Hon ska ju tycka det är kul, annars är det ingen mening.

Vi har tränat apportering idag också med olika föremål. Hon sitter medan jag slänger eller lägger ut olika saker sen får hon springa och hämta dem. Detta ska man helst göra ute, men jag vill inte anstränga mig för mycket, så det blev inne. Men det är också en grej som hon tycker är superkul.

Gör mig frisk tills imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0