Oj vilken aktiv helg...

Jag är helt slut nu.
I fredags så fyllde Tilda 14 år och vi var i Svalöv med några andra gäster. När jag var ute med hundarna och gick förbi Folkets hus så såg jag att det var inlämning för barnloppis just då. Jag säljer saker på en loppis två gånger om året, men jag hade ingen aning om att det var den dagen. Snabbt hem för att prismärka alla ihopsamlade saker och gå dit. Körde hem sent på fredagskvällen för att sedan tidigt på lördagsmorgonen köra till skogen för lite spår och sök med valpkursarna och övriga spårgruppen.

Dixie gjorde bra ifrån sig. Kanske hon satt och laddade lite för mycket. För när vi skulle kalla in henne efter första skicket så kom hon i en så enorm fart så hon kunde bara inte stanna. Jag höll fram en köttbulle framför henne och jag såg att hon ville komma och ta den, men det resulterade i att hon sprang rakt in i min hand och köttbullen flög all världens väg och Dixie tog själv sitt andra skick.
Men efter det gick det jätte bra. Hela gruppen stod nära, men hon blir inte störd av det. Hon ska bara jobba och inget annat. Och för första gången blev hon lite trött efteråt.

Sen skulle jag iväg på släktkalas så vi hann tyvärr inte stanna på löshundskursen.
Det var snabbt hem och duscha och byta om för att precis kl 14.00 hinna hem till släktlunchen. Mitt kusinbarn Tova på 11 månader var mycket intresserad av hundarna. Hon hade precis lärt sig åla och gjorde tappra försök att åla efter Selma. Men Selma vet hur små barn kan vara och höll sig på lagom avstånd hela tiden. Dixie ålade på golvet efter Tova och pussades med henne mycket. Små barn har ganska hårda nypor och hon lyckades knipa Dixie i nosen och i pälsen några gånger, men det brydde sig inte Dixie om. Hon hade överseende.

Efter varmrökt lax och tårta så var det igen dags att bege sig till nästa tillställning. Tjejkväll i Ekeby. Alltid lika trevligt att träffa mina söta vänner. Hundarna fick också följa med för det var ingen som kunde passa dem. Men det går bra, dem kan verkligen uppföra sig hos folk.
Vi såg filmen "Patrik 1,5" som vi alla länge har velat se. Efter en trevlig kväll så blev jag tvungen att åka kvart i tolv för att möta upp Daniel som varit i Lund vid busshållslatsen.

Och sedan var jag minst sagt trött.

Och jag vaknade inte utvilad idag. Dixie och Selma väckte mig av sina lekar. De uppvaktar varandra inför löpet. Så jobbiga och kära i varandra. Blir ju roligt att ha med dem i veckan-Not.

Vi måste hinna träna freestyle i veckan. Just nu känns det som om allt bara står still med vår träning. Men det blir vad man gör det till. Så det ska vi ändra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0