Skog, bad och melodier

Idag var det skogen som varje helg.
Ingen blåst till söket som vanligt, när ska vi få vind?
Dixie var duktig, hon älskar det verkligen. Det känns så bra att vi har något som vi båda verkligen gillar och där det går bra. Vi har tagit lite bilder som jag kanske någon gång lägger upp.

Efter det så var det lösträningskurs på stranden. Det var ett sådant fantastiskt väder. helt underbart. Det gick bra, jag tyckte hon hängde med bra. När vi gjorde inkallningar mellan varandra så har hon bara fokus på mig och när hon var i full hastighet på väg mot mig så sprang hon rakt i en annan  liten hund som hon inte såg och fastnade i kopplet så det blev lite tokigt. Då kom hon av sig, men annars är jag nöjd. Vi kampade lite med leksak, men Dixie missbedömde leksaken och fick tag i min hand istället. Åhhh så ont det gör, fina små skråmor har jag nu =)

Dixie passade på att ta ett dopp i havet också. Det var ett tag sedan hon gjorde det och det var fullständig lycka.

Sen har jag haft en mycket trött och nöjd hund hela dagen.

Ikväll har vi spelat monopol och tittat på finalen i melodifestivalen. Ett jämt startfält och en spännande final.
Imorgon blir det jobb på schemat.
Jag hoppas också hinna med att bada hundarna, det behövs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0