Typiskt just nu

Jag är så hes i halsen så jag knappt kan prata. Och det är ju såååå typiskt just nu när vi ska prata som mest resten av veckan. Jag vet inte hur det ska blir bättre tills imorgon.
Det blir ingen träning ikväll i alla fall. Dricker kopp efter kopp med thé. Både rött och grönt och svart, men inget hjälper.

Och en annan sak som är typiskt är att Dixie just nu fått för sig att absolut inte träna freestyle. Inget vill hon. Kan inget vill inget. Så det verkar kört just nu. Hoppas på Selma, fast Selma kan inte lika mycket konster som Dixie.

Annars har Dixie varit helt fantastisk idag. Det är tur det finns klicker när man inte har röst att berömma med =)
Hon har gått lös en lång sträcka på promenadstigarna och varit mycket lyhörd.
Idag var en sån dag där rus aldrig existerat.
Inte busglimtar i ögonen heller.

Lydnaden idag var hon positiv till.
Mitt bland allt låg hon sin platsliggning och klarade 20 sekunder ligga med huvudet på frambenen när jag var 20 meter ifrån. Jag utmanade inte mer.
Hon var inte alls lika störd av allt. Härligt att det går framåt.

Gjorde bra inkallningar också. På långa avstånd utan att rusa först. Hon reste sig några gånger på sitt kvar, men det gör inget. Vi ska ju inte träna så mycket precision och som sagt, ett säkert sitt kvar kan jag lära när som helst.
Sedan avslutade hon med ett härligt läggande under gång.

Imorgon åker mamma, pappa och Tilda till Thailand. Jag är sååå avundsjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0