En hel dag med träning

Idag började vi med viltspår. Det var ett långt spår idag, ca 300 meter med två vinklar.
Jag vet inte riktigt hur det går, men hon hittar ju sin klöv så antagligen spårar hon. Hon tycker det är väldigt roligt i alla fall.
Och jag med.
Efter några timmar, så var det en trött Maja som körde hem och gick och lade sig. Vaknade på sen eftermiddag och då var det dags att göra sig färdig till nästa kurs som var lydnad.

Nu var det ett år sedan som vi började på lydnaden, det var maj förra året.
Och lite framsteg har det blivit.
Men jag förstår inte hur jag inte kan vara färdig med momenten. Det är ju egentligen inte så svåra saker.
Jag kan tycka att det är lite rörigt nu att bara ha halvfärdiga moment. Dixie har inget moment som jag känner att hon kan till 100%.
Men vi har i snitt 75% färdigt i varje moment. Det fattas bara lite för att det ska bli färdigt. Så vad är problemet?

Ikväll tränade vi ingångar och lite valfria moment. Jag tränade ställande. Det var segt. Hon stannade visserligen men det fanns ingen gnista av motivation att springa och hämta sin avståndsbelöning.
Hon är allmänt seg överhuvudtaget. Det gick inte heller riktigt att leka igång henne. Men jag hoppas det var spåret hon var trött av.
Nu handlar det mycket om motivation. Om vi någon gång ska ut på en tävling så måste det till betydligt mer motivation.
Nu hinner jag inte träna så mycket i helgen, men jag ska tänka ut fler planer till hög motivation.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi saknade er idag!

2009-05-10 @ 18:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0