En "trött" måndag

Såhär känner både jag och Dixie när det är måndagmorgon:


Här ligger hon i sin egen soffa, på sin egen kudde och ser ut att gilla läget =)

Har blivit lite träning idag. Började med apporten. Det har blivit en liten fuling, hon tar inte den första gången då jag presenterar den, men hon tar den andra.
Inte bra. Det blir lätt en kedja. Nu ska jag fundera ut hur hon ska ta apporten på första försöket. Har två alternativ. Antingen tar jag bort apporten om hon inte tar den första gången och så försöker vi inte mer. Sen provar jag att ta fram den lite senare för att se om hon är mer laddad då.

Eller så får jag jobba upp mer uppmärksamhet runt apporten. Göra den "speciell" och att Dixie verkligen ska känna att det är en ära att få ta den. Jag tror jag provar detta alterativ först.

Sen har vi tränat inkallning med fart. Bra fart. Sen skulle vi också träna ingångar. fruktansvärt dåliga ingångar.
Ställande gick både bra och dåligt. Hon tar ofta ett steg för mycket. Men det är bara att fortsätta.

Platsliggningen gick bra. Låg 3 minuter med rätt avstånd från mig. Med pipboll som störning.

Sen är det ju 4 utställningar som väntar i sommar. Så det blev lite ringträning också. Gick väldigt bra. Det har vi inte tränat på flera månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0