hej


Igår var vi på namnfest för lilla Tova. Sedan var det snabbt hem och byta om till westernstyle som var temat på min kusins fest. Mycket folk, god mat och dans.
Hann tyvärr inte hem till serietävlingen idag. Det var synd.
När vi väl var hemma, var det bara att hjälpa till med huset. Inte vad man helst av allt ville göra idag.

Tildas kanin har fått ungar. Vi tittade lite försiktigt idag och då såg vi att två var döda. Vi lyfte ut dem med pincett.
Troligtvis var de dödfödda. Men vi såg två som levde också. Verkligen jätte söta.
Selma och Dixie var mycket nyfikna och när de skulle nosa lite på dem så var Dixie snabb som blixten att sno åt sig den lilla "köttbiten". Men jag lyckades få ut den innan hon svalde den. Den skulle ju begravas.....hehe

Jag måste hinna lägga ett viltspår nu i veckan. Det är rena rama julafton för Dixie. När vi går förbi rundan där jag la spår förra veckan, så blir hon som vild. Hon vill så gärna gå spår. Men det går inte utan klöv.

Har två bilder idag på henne när hon släpat hem sin skatt. Den är GULD värd!








Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mums mums... inte :-)!

2009-05-10 @ 19:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0