Jag bryr mig inte om matchen

Nu är det många, bland annat Daniel som sitter och ser Manchester-Barcelona matchen på tv.
Men jag känner att jag kan vara utan det. Jag blir så nervös av fotboll. Om det laget som jag hejar på släpper in mål när jag ser på så gör det så ont i kroppen. Då är det bättre att bara få veta resultatet efteråt.


Jag har nyligen kommit hem från kvällens kurs. Trevligt som vanligt.

Nästa vecka är vi i Norrköping hela veckan. Vi åker nog på söndag och jag kommer hem nästa söndag.
Daniel ska stanna. Han har fått jobb hos min morbror som jobbar med sånt som har med Daniels utbildning att göra. Ingenjörsjobb eller vad det är.
Så han ska vara där till slutet av juli. Så länge har vi aldrig varit ifrån varandra. Men det ska nog gå bra. Men jag gillar inte att vara ensam hemma. Inte av rädsla, utan just bara för att det är så ensamt.
Men jag får väl bo hos mamma och pappa ibland. Och i sommar kommer jag ju bo i sommarstugan.

Dixie har fått lite inomhus träning. Hon har lärt sig buga idag.
Jag börjar fundera ut HUR jag ska få henne motiverad till att genomföra en hel tävling. Oavsett vad det är för tävling.
Innan var jag ganska säker, men nu sedan andra löpet är hon inte lika på hugget som förrut.
Och det är en viktig bit. Jag försöker verkligen tänka så det knakar.
Freestyle kommer jag baklängeskedja och verkligen hålla mina planeringar. Men lydnaden blir lite svårare. Men det går. Och jag ska inte ge mig förrän det går. Det ska lyckas. En vacker dag har jag hittat ett sätt. Idéerna är inte slut på länge.

Hon är så himla mysig nuförtiden. Nästan så man saknar den vilda unghunden. =)
Alltid glad och kelig och lugn. Idag har hon gått lös förbi 5 lekande hundar som jagade bollar. För två månader sedan hade det aldrig gått.

Snart bara en vecka kvar till utställningarna. Vi kommer till Norrköpingsutställningen den 6 juni och Vänersborg den 7 juni. Och jag är rädd som en kalv som skalv =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0